ďťż
 
 
  
 
 

Linki

 
    
 

 

 

 

[w124] Konsola środkowa - podswietlenie



KAMILW124 - Pn maja 21, 2007 20:41
Witam

Dzisiaj zniknelo mi podswietlenie konsoli srodkowej, calej - gdzie jest jakis bezpiecznik czy przekaznik do tego bo pod macha wszystkie sa ok?

MOD: Poprawiono tytul.





Charlie9 - Pn maja 21, 2007 20:44
KAMILW124 opcja SZUKAJ

zagladaj czasem do FAQ



KAMILW124 - Pn maja 21, 2007 20:47
Charlie9, czytalem ale tam jest odnosnie podwietlenia zegarow a nie deski srodkowej - u mnie zegary swieca bez problemu, tylko srodkowy panel nie gra



Charlie9 - Pn maja 21, 2007 20:51
To troche dziwne, bo za podswietlenie zegarow i KONSOLI odpowiada wlasnie "czerwony" bezpiecznik. A jak z "brzeczykiem" zapalonych swiatel. Dziala?





KAMILW124 - Pn maja 21, 2007 20:52
Charlie9, dziala jak najbardziej



Charlie9 - Pn maja 21, 2007 20:58
cos mi sie widzi, ze "mechnicy" slabo znali sie na rzeczy i zle poskladali Ci auto. Moze gdzies "masa" uciekla. Mozna sprawdzic czy jest "+" poprzez zdjecie jednego z pokretel nawiewu i BARDZO OSTROZNE (byleby nie zewrzec obu biegunow) dotkniecie miernikiem gniazda zarowki.



KAMILW124 - Pn maja 21, 2007 21:01
Charlie9, a gdzie fabrycznie powinna byc masa do deski? Oni tam nic nie rozbierali, nic w konsoli srodkowej nie bylo ruszane... poza tym to stalo sie 3 tygodnie po odebraniu auta takze nie sadze, faktycznie moze masa gdzies uciekla



Charlie9 - Pn maja 21, 2007 21:10
Hmm - prawde mowiac to w W124 nigdy nie rozbieralem wiec wole nie wprowadzac Cie w blad przypuszczeniami. Mysle, ze najlepiej sprawdz najpierw zarowki pod pokretlami (najlatwiej i najszybciej), potem sprawdz jaki biegun dochodzi do gniazd. Wtedy zacznij szukac przyczyny.

Teraz mozna tylko gdybac - kiedys mialem przypadek w VW ze padlo mi podswietlenie i okazalo sie, ze wszystkie zarowki sie przepalily jednoczesnie...raz na 1000 ale sie zdarza

P.S. czyli wynika z Twojej wypowiedzi, ze podswietlenie przyciskow tez padlo - tak?



KAMILW124 - Pn maja 21, 2007 21:13
Charlie9, dokladnie, cala konsola srodkowa martwa



darul - Wt maja 22, 2007 08:33
KAMILW124 - czerwony bezpiecznik, jest odpowiedzialny za świecenie wszystkiego oprócz zegarów.
Więc nic innego jak wyciągnąć licznik i bezpiecznik wymienić. Koszt w ASO koło 7zł.
Pozdrawiam.



Charlie9 - Wt maja 22, 2007 09:04
Bezpiecznik w ASO to koszt ok 12-15PLN

A w W201 odpowiada za swiecenie zegarow i konsoli (jak pisalem wczesniej)



darul - Wt maja 22, 2007 09:34
Bezpiecznik w ASO to koszt ok 12-15PLN



Rob - Wt maja 22, 2007 20:39


Oj to podrożało. A gwoździa niestety nie wstawi


Se kupiłem żarówkę 1,2W do podświetlenia lewarka ASB.
Prawie 8 PLN, a w sklepie motoryzacyjnym za 1PLN sie kupi Ale mam paragon



markusso77 - Pt wrz 28, 2007 16:53

czerwony bezpiecznik, jest odpowiedzialny za świecenie wszystkiego oprócz zegarów

no to pięknie bo mi padło całe oświetlenie zegarów i konsoli po przekręceniu pokrętła przyciemniającego... a teraz czytając wasze odpowiedzi już zgłupiałem - czy jest jakiś główny bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od oświetlenia tablicy zegarów? czy jest to tylko ten mały czerwony bezpiecznik umieszczony z tyłu zegarów?



Michalczewski - Pt wrz 28, 2007 18:09
ten czerwony w 124 odpowiada tylko za konsole srodkowa a do zegarow trzeba szukac pod maska ewentualnie mogl pasc Ci ten gadzet do sciemniania bo on lubia sie psuc



markusso77 - Pt wrz 28, 2007 18:24

trzeba szukac pod maska ewentualnie mogl pasc Ci ten gadzet do sciemniania bo on lubia sie psuc

przed chwilą byłem przy mojej i oglądałem bezpieczniki pod maską - wszystkie są dobre... więc chyba zacznę od wymiany tego czerwonego bezpiecznika bo to najprostsza i najstańsza możliwa usterka. Jeżeli po jego wymianie nic się nie zmieni to będzie trzeba pokombinować z tym nieszczęsnym ściemniaczem, i jeżeli okaże się że trzeba go wymienić to jest problem bo pewnie nie występuje jako część zamienna - trzeba będzie kupić całe zegary



jjanicki - Pt wrz 28, 2007 22:34

oglądałem bezpieczniki pod maską
Oglądanie nic nie daje - trzeba przynajmniej ruszyć każdy , ale co do podświetlenia, to ściemniacz albo bezpiecznik z tyłu zegarów...



darul - So wrz 29, 2007 07:29
Pokręć kilka razy pokrętłem tam i z powrotem i powinno się zaświecić.



ZaBsI - So wrz 29, 2007 07:40
a jak nie zaswieci to wymiana sciemniacza



markusso77 - So wrz 29, 2007 07:59

Pokręć kilka razy pokrętłem tam i z powrotem i powinno się zaświecić

już kręciłem pokrętłem kilka razy i nic, i wiem jak sprawdza się bezpieczniki starego typu - wszystkie są dobre.


a jak nie zaswieci to wymiana sciemniacza

czyli muszę kupić całe zegary np.na Allegro i wymienić sam ściemniacz bo chyba nie sprzedają go w ASO jako część zamienną



darul - So wrz 29, 2007 08:25
Jeśli Ciebie stać to pewnie że można tak zrobić.
Jednak ja wytargałbym zegary i zobaczył do tego "ściemniacza".
Jego konstrukcja jest bardzo prosta, za rezystor robi sprężyna po której przesuwa się ten "dynks" którym kręcisz.
Demontaż ściemniacza jest b. prosty, przykręcony jest wkrętami.

Sprawdź czy dochodzi do "ściemniacza" prąd.



Borat - So wrz 29, 2007 11:32
markusso77, a moze zanim zakupisz zegary to zrob obejscie sciemniacza kablem na krotko i sprawdz czy rzeczywiscie to jest popsute? jak wydasz kase i sie okaze ze nie dziala to bedzie



markusso77 - So wrz 29, 2007 14:40
Oświetlenie zegarów naprawione Wyciągnąłem zegary i poprawiłem połączenie ściemniacza z całą resztą. Wymieniłem też bezpiecznik który okazał się cały na pierwszy rzut oka natomiast był nie sprawny... Na szczęście już wszystko jest OK Pozdrawiam...



jjanicki - So wrz 29, 2007 15:04

Wyciągnąłem zegary i poprawiłem połączenie ściemniacza z całą resztą. Wymieniłem też bezpiecznik który okazał się cały na pierwszy rzut oka natomiast był nie sprawny... Na szczęście już wszystko jest OK
No i o to chodzi



Charlie9 - So wrz 29, 2007 17:02

i wiem jak sie sprawdza bezpieczniki starego typu - wszystkie sa dobre.

Wymieniłem też bezpiecznik który okazał się cały na pierwszy rzut oka natomiast był nie sprawny...


A jednak...

No i niech to bedzie "wskazowka" na przyszlosc dla innych. Zebysmy nie musieli kolejny raz zaczynac dyskusji od slow "sprawdz bezpieczniki..."



markusso77 - So wrz 29, 2007 18:33

No i niech to bedzie "wskazowka" na przyszlosc dla innych. Zebysmy nie musieli kolejny raz zaczynac dyskusji od slow "sprawdz bezpieczniki..."

taaak ale wcześniej chodziło o sprawdzenie bezpieczników pod maską a ten który wymieniłem był bezpiecznikiem umieszczonym w zegarach, ten w czerwonej oprawce. Wkradło się drobne nieporozumienie i nieścisłość opisu z mojej strony za co przepraszam

Gdzieś wcześniej czytałem o cenie owego czerwonego bezpiecznika w ASO. Informuję że dzisiaj w ASO za ten bezpiecznik zapłaciłem 10,50pln.



RAJDAS - Cz paź 04, 2007 15:46

czy jest to tylko ten mały czerwony bezpiecznik umieszczony z tyłu zegarów

powiedzcie mi gdzie jest dokladnie to male czerwone cudo bo padlo mi cale podswietlenie srodkowej konsoli i tak wyczytalem z waszych postow ze to moze byc to tylko nie moge go zlokalizowac

dzinx



markusso77 - Cz paź 04, 2007 16:33

powiedzcie mi gdzie jest dokladnie to male czerwone cudo bo padlo mi cale podswietlenie srodkowej konsoli i tak wyczytalem z waszych postow ze to moze byc to tylko nie moge go zlokalizowac

może się mylę ale mam wrażenie że jeszcze nie do końca ogarniasz jak poruszać się po forum więc podam ci link do strony:

topics11/w201-w124-bezpiecznik-oswietlenia-deski-rozdzielczej-vt958.htm

- na której to masz na niebiesko wyraz TUTAJ i tam znajdziesz to czego szukasz Pozdrawiam...



olafilo - So paź 20, 2007 09:53

no to pięknie bo mi padło całe oświetlenie zegarów i konsoli po przekręceniu pokrętła przyciemniającego... a teraz czytając wasze odpowiedzi już zgłupiałem - czy jest jakiś główny bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od oświetlenia tablicy zegarów? czy jest to tylko ten mały czerwony bezpiecznik umieszczony z tyłu zegarów?

Możliwe że puścił lut na ceramicznym oporniku nastawnym do regulacji natężenia oświetlenia. Zobaczysz go z tyłu zegara, na przedłużeniu pokrętła regulacji. Jeśli odstaje wąska blaszka z kroplą cyny to znaczy że się "odkleił" wystarczy docisnąć blaszkę palcem a lutownicą przyszpilić koniec z cyną.

Co do czerwonego bezpiecznika...w moim pudle gasnie wszystko co świeciło jesli on padnie, zegary, konsola .....zupełna ciemnośc. Wataowanie drutem, czy jakieś inne rozwiazania skutkują wymianą całego zegara przy kolejny zwarciu lub przeciążeniu. Spaliłem tak juz 3 ..... od tamtego czasu przestałem sie bawić w wymianę koloru swiatełek <hahaha>



karaquan - Śr lut 06, 2008 00:48
KAMILW124 mam identyczny problem jak Ty. Wygrzebałem już czerwony bezpiecznik i jutro jadę do ASO.
Podświetlenie u mnie zniknęło w.... idiotyczny sposób mianowicie wetknąłem jak ten kretyn śrubokręt w miejsce żarówki... a to tylko po to żeby ponaginać styki co by żarówka łączyła... wiem głupie to było.
W każdym razie w chwili zetknięcia śrubokręta z gniazdem żarówki (w pokrętle regulacji strefy nadmuchu) w jednej chwili padło cale oświetlenie konsoli poza zegarami (brzęczyk działa oświetlenie zegarów także łącznie z żaróweczkami od kontrolek)
Wygrzebałem czerwony bezpiecznik i faktycznie, miedziany drucik przerwany.
Chciałbym wiedzieć jednak za co dokładnie odpowiada ów bezpiecznik, bo pojawiły się co najmniej dwie opinie...
czy odpowiada za podświetlenie wszystkich pokręteł, przycisków poza podświetleniem zegarów, czy może odpowiada za wszystkie pokrętła, przyciski łącznie z zegarami ?



Charlie9 - Śr lut 06, 2008 09:53
karaquan, kiedys bylem pewny, ze czerwony odpowiada za oswietlenie zegarow i konsoli a takze brzeczyka. Jednak podczas poszukiwan economizera zauwazylem, ze jest conajmniej kilka typow zegarow. Sa tez takie, gdzie czerwonego bezpiecznika nie ma WCALE. dlatego moge przypuszczac, ze i "sekcje" instalacji oswietlenia, za ktore on odpowiada tez moga sie roznic. Dla pocieszenia powiem, ze u siebie spalilem ten bezpiecznik w podobny sposob tyle, ze nie srubokretem a peseta jak wyciagalem resztki zaroweczki.

WNIOSEK - mozna grzebac w gniezdzie, ale swiatla musza byc wylaczone



karaquan - Śr lut 06, 2008 13:03

u siebie spalilem ten bezpiecznik w podobny sposob tyle, ze nie srubokretem a peseta jak wyciagalem resztki zaroweczki

dziękuję, faktycznie poczułem się lepiej. To jednak dowód, że najlepiej uczymy się na własnych błędach.
Masz również rację co do tego, że nie wszystkie Mercedesy robione były "na jedno kopyto" w tej kwestii.
Byłem dziś w ASO i bez problemu kupiłem bezpiecznik (nawet dwa na wszelki wypadek) - koszt - 10,17 brutto za sztukę.
Wyjmowanie zegarów mam już opanowane do perfekcji więc w w 5 minut, na parkingu przed ASO dokonał się zabieg wymiany starego na nowy i wszystko ładnie się podświetla
Jak widać u mnie ów bezpiecznik odpowiada najwyraźniej za całe podświetlenie konsoli prócz zegarów.



Jakub - Śr lut 06, 2008 17:17
Charlie9, jaką wartość ma ten bezpiecznik. Widać palenie jego mamy opanowane do perfekcji. Niestety ja nie mam możliwoścu wydłubania resztek żaróweczki ze środkowego pokrętła - kierunek nawiewu - i też pencetą "się zwarło" .



Charlie9 - Śr lut 06, 2008 18:33
Nie mam pojecia - zamieszczalem zdjecie w FAQ kiedys - zobacz tam, moze cos Ci pomoze. Powtorze kolejny raz: NIE DA SIE GO NICZYM ZASTAPIC ani zarowka ani "watowaniem" nigdzie nie ma zamiennika. Musie byc oryginal dostepny TYLKO w ASO.



Bialy - Śr lut 06, 2008 20:52
a nie ma tam gdzies podanej jego wartości??



Charlie9 - Śr lut 06, 2008 22:59
Nie ma - popatrz na fotki z FAQ



FANTAZMA - Pn cze 09, 2008 20:21
Dzisiaj w moim w201 grzebałem przy oświetleniu pokręteł i też niestety zrobiłem zwarcie... Nie świecą wszystkie przyciski od el. szyb i cała środkowa konsola. Licznik świeci, potencjoner działa. Mam w swoim liczniku ów czerwony bezpiecznik. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i są dobre, tego czerwonego nie sprawdzałem jeszcze, mam model na wąskiej listwie jeszcze. Czy to będzie to? Bo widziałem że pisaliście że jak w w201 się on spali tonie ma podświetlania i zegarów i konsoli...



Charlie9 - Pn cze 09, 2008 21:07
na 99,5% czerwony bezpiecznik polegl.



serek_serek - Cz lip 03, 2008 07:36
ja mam jeszcze inny problem... wymieniłem licznik bo w moim padl licnzik dzienny, reszta wszystko super. Po wymianie nie świeciła mi konsola środkowa(zobaczyłęm to dopiero wieczorem). Okazało się, że potencjometr przyciemniania zegarów jest coś nie tak więc wymieniłem go z wcześniejszych zegarów. Działa. Zakupiłem 2 nowe żaróweczki o mocy 1,2W do pokręteł nawiewu(sam licznik świeci doskonale) jakiś czas to chodziło aż w pewnym momencie zgasł mi znów cały kokpit prócz zegarów... Gdy wyjąłem te żaróweczki całość wróciła do normy. Wziałem miernik i okazało sie ze dopływa tam około 8V czyli gdzies jest zanik prądu...Myślałem ze jest to masa lecz nie(podpiąłem osobno kablem z akumulatora lecz to nic nie dało). Jak chłopaki? Co myślicie że co to może być? Chyba zdecyduje się podpiąć samo oświetlenie konsoli do włącznika głownego(za radiem znajduje się całe zmostkowanie oświetlenia przełączników). Próbowałem juz tak robić i świeci doskonale tylko sam zegar bedzie działał na potencjometr reszta bedzie zasilana z włącznika(ktośnawet zostawił jeden pin w którym po przekręceniu znajduje się +12V) Myślicie że to dobre rozwiazanie? gdy zewre pali bezpiecznik wiec myśle, że nie bedzie źle. Czekam na jakąś podpowiedź


dodano po 5 min.

Chciałem jeszcze dodać, że nei mam u siebie ów czerwonego bezpiecznika...więc to nie jest wina tego, wszystkie bezpieczniki miałem w ręce, wiem który jest od oświetlenia kokpitu(całego). Moim zdaniem najlepiej będzie ominąć tamten obwód z zasilania licznika i podpiać osobnym obwodem, dobrze zaizolować i powinno być wszystko ok. Wkręce oczkiem pod wkręta za radiem i bedzie ok. 0,4W żarówka mało się nagrzewa wiec to może świecić na maxa(przynajmniej mi się tak wydaje )

MOD: masz 30 minut na EDYCJĘ swojego posta zamiast dopisywać kolejne



marooooo5 - So sty 16, 2010 21:17
Koledzy,mam pytanie,jak zdjac ten przezroczysty okragly plastik po zdjeciu pokretel kierunku i sily nawiewu zeby zmienic zarowke od pokretel temperatury???
nie chcialbym nic polamac...



Kania - So sty 16, 2010 21:37

jak zdjac ten przezroczysty okragly plastik po zdjeciu pokretel kierunku i sily nawiewu
podważ go (to jest właśnie światłowód) lekko od dołu i od góry. Bodajże tam ma on mocowania w formie zatrzasków. Ja zmieniałem żarówki u siebie. Tak podważyłem i wychodził bardzo ładnie!
Uważaj na bokach mają one tzw. odnogi do prowadzenia wiązki światła na pokrętła temperatury i tego nie połam!



slawko91 - So lut 06, 2010 15:52
ja po zdjęciu pokrętła kierunku nawiwu od razu miałem żarówkę na wierzchu. Chwila roboty. A powiedzcie koledzy jak dobrać się do popielniczki-zapalniczki?? Bo nie działa mi zasilanie w zapalniczce a ostatnio mocując radio znalazłem długi czarny kabel odlutowany w którym napięcie jest po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję, więc może to jest kabel od zapalniczki. Tylko powiedzcie jak się do tego dobrać?? Dużo rozbierania?? Bo potrzebna mi jest szybko zapalniczka, bo chcę podpiać nawigacje. Z góry dzięki za szybką odpowiedź. Sorry jeśli nie w dobrym temacie, ale nie znalazłem nic zbliżonego do konsoli środkowej;) Czekam na pomoc;)

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 16:52 ]
Moje pytanie już nie ważne;)) Dałem rady wybrac metodą prób i błędów;))



wookash - Pn mar 08, 2010 20:13
Witam,
Podpinam się do tematu, otóż w moim MB żarówka od jednego pokrętła (lewego) od temperatury nawiewu "wypadła". Świeci normalnie, tyle tylko, ze znalazłem ją "za" radiem. Jak to włożyć w dobre miejsce?

PROSZE O SZYBKA ODP



Gerri - Pn mar 08, 2010 21:31
Chodzi o żarówkę podświetlającą obwódkę pokrętła - czy sam "trójkącik" na środku pokrętła?

PROSZE O SZYBKA ODP
A co - stoisz na środku przejazdu kolejowego i nie możesz ruszyc?



spokoemil - Pn mar 08, 2010 23:27
Gerri - mistrz ciętej riposty nie moge..... co do do kolegi spojrz co napisales Bo ja nie wiem kompletnie o co chodzi, zarówka wypadła i świeci...... Jak wypadla to nie moze swiecic, bo nie dociera do niej prad a na koniec ja znalazłeś za radiem...... masakra jakas, napisz dokladnie o co chodzi Chodzi Ci o to, ze wpadło gniazdko z zarówka jakby "do środka"? tz wyleciało gniazdko z zarówka? Moje domysły tak uwazaja po tym co napisales.... Chociaz jak pierszy raz to przeczytalem to.......



wookash - Wt mar 09, 2010 06:15
Jedno pokrętło się świeci całe, tj. trójkącik i obwód czerwono-niebieski. Drugie pokrętło nie świeci wogóle. Jak wyciągnąłem radio i pogrzebałem za nim ręka to okazało się, że znajduje się tam żarówka w gnieździe do którego idą 2 kable i jak włączę światła to żaróweczka świeci.

Gerri nie wiem co ma ruszanie z przejazdu kolejowego do żarówek kokpitu proszę o szybką odpowiedź bo mnie to wkur*ia..



Charlie9 - Wt mar 09, 2010 08:37

wyciągnąłem radio i pogrzebałem za nim ręka to okazało się, że znajduje się tam żarówka w gnieździe do którego idą 2 kable i jak włączę światła to żaróweczka świecA czy to nie aby podswietlenie popielniczki ?

Zdejmij panel pod pokretlami i zobacz czy masz wszystkie zaroweczki i czy sa dobre (mim zdaniem jedna jest spalona )



Borat - Wt mar 09, 2010 10:23
wookash, trojkacik na pokretle jest podswietlany zarowka... zdejmij pokretlo i zobacz czy jest.

Wg mnie to co znalazles to swiatlowod, odpowiedzialny za podswietlenie znakow poza pokretlem na desce. Jezeli tak, to musisz zdjac caly panel i znalezc gniazdo do swiatlowodu.



Charlie9 - Wt mar 09, 2010 14:24

Wg mnie to co znalazles to swiatlowod, jak swiatlowod, jak kolega pisze, ze dwa przewody do gniazda z zarowka dochodza



roxa - Wt mar 09, 2010 14:46

proszę o szybką odpowiedź bo mnie to wkur*ia.. ... weź Rapaholin... pomaga Zaróweczka pewnie od "popielniczki", bo te które wymieniliście wyżej nie mają takiego zasięgu.



Borat - Wt mar 09, 2010 15:01

ze dwa przewody do gniazda z zarowka dochodz

ok nie doczytalem sorki



wookash - Wt mar 09, 2010 15:22
Jak się ściąga panel? Odkręciłem śruby po bokach i z góry (po dwie) a on dalej nie chce zejść..

Czyli pokretło i trójkącik nie jest podświetlany z jednego źródła?



Charlie9 - Wt mar 09, 2010 15:26

Jak się ściąga panel? caly opis jest zamieszczony - poszukaj.


Czyli pokretło i trójkącik nie jest podświetlany z jednego źródła? nie



spokoemil - Wt mar 09, 2010 15:43
Kolego, moze dla przypomnienia Ci podpowiem jak sciaga sie owy panel tak raz dwa. To co Ci bedzie potrzebne to srubokret krzyzakowy (wyciagasz radio, i bezposrednio nad nim sa 2 sruby na krzyzak) Dryga rzecz, sciagasz obydwa pokretla od nawiewów (szybkosc dmuchawy, oraz drugie, od kierunku nawiewu) bierzesz klucz NASADOWY roz 24! i odkrecasz sruby pod pokretlami nawiewu. Byc moze jest inny sposob, bez uzywania tak ciezkiego klucza, ale dla mnie jest dosc wygodny. Klucz koniecznie musi byc nasadowy, bo inaczej nie odkrecisz. sruby są 2, jak zauwazysz, wlasciwie to sa tylko 2 nakretki, bardzo plaskie, ktore widac po zdjeciu pokreteł nawiewów....... To tyle, potem panel chwytasz od DOŁU! koniecznie od dołu bo inaczej nie zejdzie, i unosisz do góry.... i tyle. Skladasz tak samo tylko w odwrotnej kolejnosci zaczynajac od górnej czesci panelu.



wookash - Wt mar 09, 2010 16:29
ja mam 3 pokrętła oraz suwak..



MICHAL200 - Wt mar 09, 2010 16:34

ja mam 3 pokrętła oraz suwak.. a przede wszystkim W201 a nie W124

No to sciagasz te 3 pokretla, z suwaka nakladke tez sciagasz.. no i troche rozejrzyj sie to znajdziesz wszystkie srubki, ktore trzymaja konsolke. Ja jestem laikiem a dalem rade rozebrac sam, nigdy tego nie robiac wczesniej



spokoemil - Wt mar 09, 2010 21:55
a przepraszam panowie, nei zwrocilem uwagi na wasze auta, tylko na temat (w temacie był w124) sorki, mój blad



kr0lik88 - Śr mar 10, 2010 19:47
nigdzie nie moge znalezc jak to sie robi w W201, poniewaz tez mam poprzypalane zarowki, czy suwak od predkosci nawiewu tez sie sciaga?? porozkrecalem panel w sumie znalazlem 4 srubki po bokach i pod nawiewem srodkowym, powyciagalem 3 pokretla o od nawiewu i odkrecilem te trzy plaskie sruby i nie moglem go sciagnac tak jakby cos jeszcze trzymalo moze wlasnie ten suwak od predkosci temperatury tez sie jakos sciaga prubowalem go wyciagnac ale balem sie ze go zlamie



MICHAL200 - Śr mar 10, 2010 21:31

ten suwak od predkosci temperatury tez sie jakos sciaga sciaga sie ten sam plastik. Musisz wziac szczypce, owinac materialem zlapac i ciagnac do siebie.



Charlie9 - Cz mar 11, 2010 11:17
W W201 jest jeszcze jedna wazna kwestia - rodzaj konsoli (dluga czy krotka).



mesio - So mar 13, 2010 19:47
witam mam takie male pytanko odnosnie podswietlenia a konkretnie jak wymienic zaroweczki od regulacij kratek nawiewu od strony kierowcy i na sroku z podswietleniem poki co jest ok ale w nocy jest to troszke uciazliwe jestem tu nowy i troche siedzialem ale nie moglem tego wyczytac a nie chce sam sie brac za to zeby nic nie po urywac wole zaczerpnac rady od kogos madrzejszego dzieki i pozdrawiam



vietrzyk - Pn mar 15, 2010 07:44
Mercedes,
Zdejmujesz, wyciągasz pokrętła nawiewu. Odkręcasz drewienko (2 krzyżakowe śrubki nad radiem) i je wyjmujesz delikatnie zaczynając tam gdzie odkręciłeś śrubki. Podnosisz do góry i wyjmujesz z mocowania pod nawiewem. Pod spodem wyjmujesz delikatnie światłowód z przeźroczystej pleksy i wymieniasz żarówkę. Składasz w odwrotnej kolejności. Tyle



sviader44 - So maja 08, 2010 17:38
Witam wszystkich, to chyba mój pierwszy post tutaj, co nie oznacza, że nie korzystam z tego forum regularnie. Dzięki waszej pomocy naprawiłem i zmodyfikowałem prawie całą elektrykę jaka jest w moim MB 190D. No właśnie - prawie.
Mój problem:
Zrobiłem zwarcie wymieniając żarówkę w środkowym kokpicie i padło cale oświetlenie, łącznie z podświetleniem zegarów.
-Bezpieczniki pod maską całe,
-Czerwonego bezpiecznika za zegarami nie posiadam w ogóle, stad moje pytanie:
Gdzie znajduje się ten bezpiecznik od podświetlenia??

Od razu mówię że spędziłem godziny używając opcji szukaj.

Pozdrawiam.



pasiasty - So maja 08, 2010 19:34
Witam wszystkich
No i mi skończyło się oświetlenie zegarów i konsoli środkowej, co dziwne brzęczyk i podświetlanie zapalniczki działa, ale to była taxi więc może być inna elektryka. Mam pytanie jak wyrwać zegary bo w FAQ link nie działa, a wersja skrócona sugeruje że trzeba demontować kierownice ! Poza tym nic tam nie ma napisane co i gdzie odkręcić lub podważyć. Byłbym wdzięczny za kilka słów, a może jakieś zdjęcia




popoś - N maja 09, 2010 10:05
Witam.
Wystarczy delikatnie podważyć bo obu stronach, najlepiej małym śrubokrętem a następnie rękoma pociągnąć.
Nie ma potrzeby odkręcania kierownicy, nawet do wymiany oświetlen licznika.
Po wyjęciu licznika należy podważyć w górnej części licznika dwie klapki (zaślepki), w niektórych wersiach są one zalaminowane, lub skręcane oraz na tzw bolce.
Po wyjęciu zaślepek masz już dostęp do oświetlenia.
Aby licznik wyszedł dalej i był lepszy dostęp, należy odkręcić linkę od licznika, nie jest to regółom, bo gdy dojdzie ci licznik do kierownic bez oporów, to jasne że nie ma takiej potrzeby.



Charlie9 - N maja 09, 2010 13:54

podważyć bo obu stronach, najlepiej małym śrubokrętem a następnie rękoma pociągnąć. hmm, czesto konczy sie to wylamaniem ramki - zly sposob.

Po wyjęciu licznika należy podważyć w górnej części licznika dwie klapki (zaślepki),a po co skoro zarówki są w wyciagalnych gniazdach a pod tymi "klapkami" jest tylko swiatlowod (szynna ze szkla organicznego)

Aby licznik wyszedł dalej i był lepszy dostęp, należy odkręcić linkę od licznika od tego to trzeba zacząc

Opis wyjmowania zegarow jest juz do znudzenia opisywany na forum (zarowno dla W201 jak i W124)



pasiasty - N maja 09, 2010 14:22

Opis wyjmowania zegarow jest juz do znudzenia opisywany na forum (zarowno dla W201 jak i W124). Tak jak pisałem link nie działa do 124, a opisów jest tyle co opinii, co sam pewnie zauważyłeś, nie mam ochoty uszkodzić ani światłowodu, ani pleksi. Skąd mam wiedzieć który jest dobry a którym rozwalę zegary. Wieże tylko w dział , tam niestety link



Charlie9 - N maja 09, 2010 14:33
pasiasty,
1. odkrecasz linke predkosciomierza.
2. Jesli nie dysponujesz wyjmakami to mozesz je zrobic sam, chocby ze szprych rowerowych.
3. Nie zawsze sa one potrzebne, bo czasem wystarczy wypchnac od tylu i licznik wychodzi. Czasem jednak trzeba sie sporo nameczyc
4. Odpinasz wszystkie wtyczki i obracjac "w dluzszej osi" wyciagasz zegary na zewnatrz.

EDIT:
Link w FAQ juz dziala
KLIKEN



pasiasty - N maja 09, 2010 14:37
No tak, ale mnie najbardziej interesuje jak je wyjąć, gdzie podważyć, od tyłu ich nie wypchnę nie ma dostępu, albo ja nie wiem jak. Jak już je ruszę to reszta jest dość dobrze opisana linka itp. Sam początek mnie gnębi !! Jak je ruszę to reszta pujdzie z górki (mam nadzieje).



Charlie9 - N maja 09, 2010 14:41
Niektorzy maja tez sposob "przez dziure glosnika". Co do tego gdzie podwazyc - na zdjecach juz wszystko zobaczysz



pasiasty - N maja 09, 2010 14:53
Na zdjęciach co prawda nie ma punktów podważenia ale sporo wyjaśnia. O mały włos zaczął bym za pleksji podważać a to z całą ramką wychodzi. Jutro biorę się do demontażu. THX. Licznik miałem na 99% kręcony i to ze dwa razy wiec mam nadzieje, że lekko pójdzie.



Jędrek - N maja 09, 2010 16:13
hmm, czesto konczy sie to wylamaniem ramki - zly sposob.



pasiasty - N maja 09, 2010 16:18
HMM czy ma ktoś może zdjęcie orginalnych "szprych" do wyciągania zegarów ?? Chyba to nic skomplikowanego, tylko trzeba by podpatrzeć. Ciekawe jakie były wskazówki w dokumentacji serwisowej odnośnie takiej operacji. Po tylu latach od skończenia produkcji chyba to nie jest tajne, tylko skąd to zdobyć ?



Charlie9 - N maja 09, 2010 17:25
pasiasty, lenistwo z Ciebie wylazi.... . Zdjecia masz przeciez w FAQ, a dodatkowe mozna sobie wygooglac - 30sec zajelo:



A tutaj skan (pochodzi z www.benzworld.org). Slaby, ale wystarczajacy, zeby wszystko zrozumiec.




sviader44 - N maja 09, 2010 23:17
No to gdzie jest ten bezpiecznik od podświetlenia?? Może wie ktoś?



Charlie9 - N maja 09, 2010 23:58
sviader44, a sprawdzales sciemniacz? Nie jest przepalony anie jego sciezka?



pasiasty - Pn maja 10, 2010 12:29
Charlie9 jesteś WIELKI no to zdjęcie z miejscami na konsoli to mistrzostwo świata.
Ps.
No trochę się rozleniwiłem jeśli chodzi o kompa, ale na rzecz ciężkiej pracy przydomowej. Wielki THX.



sviader44 - Pn maja 24, 2010 17:52
Ścieżki i wszystkie styki ok. Rozebrałem cale zegary i sprawdziłem - wszystko przewodzi tak jak powinno. Naprawdę nikt nigdy nie spotkał się z jakimś małym bezpiecznikiem w dziwnym miejscu?? Nie chce mi się znowu rozbierać całej deski i bawić w tej plątaninie kabli. Jakby ktoś miał pomysł gdzie jeszcze może znajdować się ów bezpiecznik, to byłbym wdzięczny za wskazówki. Za zegarami nic nie ma, na kablach ze zegarami też nic nie widziałem. Nie wiem... może pokrętło od świateł?? Tylko jak to ustrojstwo wyciągnąć?? Albo gdzieś pod panelem?? - tylko że tam ostatnio zaglądałem i też nic nie przykuło mojej uwagi...

eee, miałem to napisać gdzie indziej, ale może tutaj tez ktoś zajrzy



SeQ_PL - Pn maja 24, 2010 21:31

Jakby ktoś miał pomysł
Najczęściej przepala się ścieżka pod lewą tarczą zegarów (olej itp.), sprawdź to dokładnie (zdejmij tarcze).
Pozdro



Charlie9 - Pn maja 24, 2010 23:54
SeQ_PL, przeciez kolega napisal: Ścieżki i wszystkie styki ok. Rozebrałem cale zegary i sprawdziłem - wszystko przewodzi tak jak powinno



Gerri - Wt maja 25, 2010 17:58

Ścieżki i wszystkie styki ok. Rozebrałem cale zegary i sprawdziłem - wszystko przewodzi tak jak powinno.
Tak więc wyciągasz zegary, włączasz światła pozycyjne i pomiędzy otworem trzynastym okrągłej wtyczki (dwa kabelki szaro-fioletowe) i otworem drugim wtyczki małej, prostokątnej (przewód szaro-niebieski) zakładasz kabelek. Jak konsola zaświeci - to nie pisz na drugi raz że rozebrałeś i sprawdziłeś całe zegary...



sviader44 - Wt maja 25, 2010 21:52
Jak zaświeci, to zostawić tak na stałe?

Zrobiłem tak jak napisałeś, niestety nic się nie zaświeciło. Kontrolki świecą, migacze chodzą, tylko podświetlenia brak

Rozumiem, że na tym 13 wtyku powinno pojawić się napięcie po włączeniu świateł??
Czy pojawić się ono powinno no 2 wtyku wtyczki prostokątnej??
Zaraz sprawdzę... Jeżeli któryś z tych kabli padł to poszukam na nich jakiegoś bezpiecznika. Tylko nie uśmiecha mi się demontaż całej deski...

Na 13 wtyku pojawia się napięcie gdy włączam światła, na 2 nie. Czy to oznacza, że coś jest nie tak z tymi zegarami??



ortax123 - So cze 12, 2010 15:18
Witam!
Ponieważ przestało mi działać oświetlenie zegarów, konsoli środkowej oraz lampy przed lusterkiem wstecznym postawiłem sprawdzić słynny czerwony bezpiecznik. Czy na podstawie sprawdzenia za pomocą żarówki, czterech kabli i baterii da się sprawdzić czy jest on sprawny? Jak tak sprawdzam to żarówka świeci.

ps.Jak z powrotem zamontować zegary? Da linka od prędkościomierza wydaje się być za krótka.



Bialy - So cze 12, 2010 15:51
jak będzie niesprawny to będzie widać przerwę i tyle



ortax123 - So cze 12, 2010 16:00

jak będzie niesprawny to będzie widać przerwę i tyle

A gdzie ma być ta przerwa? Na miedzianej ścieżce?

ps.Czy to że, żaróweczka świeci jak ją podłączam do tego bezpiecznika nic nie znaczy? Czy mogę zamontować z powrotem zegary bez tego bezpiecznika?



Bialy - So cze 12, 2010 19:41

A gdzie ma być ta przerwa? Na miedzianej ścieżce?

Jak najbardziej, zapewne będzie to wyraźny ubytek. patent z żaróweczką nic nie pomoże, skoro świeci znaczy ze prąd ma przejscie, ale oswietlenie na tym dzialac zbytnio nie bedzie



ortax123 - So cze 12, 2010 22:19
Więc będę musiał się przejechać do ASO. Jak wymienię bezpiecznik to napiszę czy oświetlenie już działa.

ps.Na razie nie podłączałem jeszcze linki od licznika(nie wiem jak) tylko same wtyczki. Coś chyba pomieszałem ponieważ świeci mi kontrolka od świateł drogowych(nie świeci mi kontrolka od ręcznego i akumulatora - zawsze przed odpaleniem świeciły).



ortax123 - Cz cze 17, 2010 15:26
Bezpiecznik wymieniony, ale niestety dalej nic nie świeci konsoli środkowej, liczników, włącznika świateł oraz brzęczek. Może ma to związek z tym , że odłączyłem dwa kable: ciemnoniebieski z białym paskiem i zielony z czerwonymi paskami. Kable idą tak jakby gdzieś od strony zegarów. Przedtem były podłączone do kabli od zamka centralnego, ale zapomniałem jak. Wymieniłem już "czerwony" bezpiecznik, ale nadal jest ciemność.

Pozdrawiam!



ortax123 - Pt cze 18, 2010 07:36
Problem wreszcie rozwiązany. Pojechałem do kuzyna(zna się trochę na elektryce) i wspólnie naprawiliśmy podświetlenie. Przyczyną tej usterki był potencjometr(musiał ulec uszkodzeniu podczas jakiegoś zwarcia). Dzięki chłopaki za pomoc w rozwiązaniu problemu. Bez was na pewno dalej jeździłbym bez podświetlenia kabiny i zegarów.

ps.Podświetlenie działa, ale nadal nie wiem od czego mogą być te dwa kabelki?



spokoemil - Pt cze 18, 2010 20:30
kolego zapodaj foto jak możesz tych kabelków i kostki do wpiecia, to Ci powiem od czego sa



ortax123 - N cze 20, 2010 13:27
Fotka tych kabli.(znajdują sie pod nogami kierowcy)




Piotra - Śr paź 27, 2010 15:19
Witam
Mam następujące pytanie. Wczoraj wieczorem po zapaleniu auta zapanowała wewnątrz ciemność. Zniknęło podświetlenie zegarów i konsoli środkowej. Światłą na zewnątrz działały. No i ruszyłem w drogę i za około 500 m oświetlenie się pojawiło. Co można zrobić aby mi takich niespodzianek nie sprawiało auto? Aha, i gdzie jest ten ściemniacz od zegarów?



XM - Śr paź 27, 2010 15:44
Ale pytania...
Trzeba znaleźć przerwę, po prostu.
A ściemniacz... zgadnij co jest po drugiej stronie zegarów, względem tego kołka którym reguluje się jasność podświetlenia?... Czyżby ściemniacz? ;P



miqolaj - Śr paź 27, 2010 15:57
czerwony bezpiecznik za zagarami.



XM - Śr paź 27, 2010 16:00
Jeszcze dodam:
Jeśli podczas niedziałania podświetlenia - zatrzymasz się, zgasisz silnik i nie wyłączając świateł otworzysz drzwi i nie usłyszysz brzęczyka-przypominacza, to oprócz wspominanego bezpiecznika i ściemniacza sprawdź: styk nr 13 z dużej wtyczki licznika (kabel koloru szaro-zielonego).
Jeżeli nie będzie działać też oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz postojówki prawej strony - bezpiecznik nr 14 (8A) ze skrzynki bezpieczników (nie tylko sprawdzić czy nie spalony, co poruszać!).
  • gm 402524r
  • gizyc ko
  • motywy do komórki K700i
  • Literatura przedmiotu Medaliony
  • detektyw pl
  • obraz z satelity z
  • krak do gry Epoka lodowcowa2
  • serwis Wrzutniki
  • Dieta sound Beach jadłospisy
  • ultimate voice recorder n70

  •  

     


     

     
    Copyright 2003.